4. heinäkuuta 2019

KUULUMISIA ITSEHOITORINTAMALTA !!

Olen kertonut tässä blokissani sääri-ihottuman ja verenpaineen itsehoidosta.Nyt voin ilokseni kertoa,että molemmat ovat pysyneet poissa ja olen terve,ainakin siltä osin ja olen välttynyt kemialliselta lääkinnältä.Käynti lääkärillä,laboratorio kokeineen vahvisti asian.Ruokavalio ja hivenaine-vitamiinikuuri oli pelastukseni.Ikäänkuin jälkihoitona kävin 3x Kiinalaisessa-eli klassisessa akupunktiossa,joka tasapainottaa fyysisiä toimintoja,sekä sieltä kautta myös henkistä puolta.

Monet kyelevät,miten on mahdollista että olet noin terve ja toimintakykyinen iäkkäänäkin?Melkein samaan hengenvetoon he toteavat;sinä tietysti hoidat hyvin itseäsi,syöt terveellisesti,liikut ja sellasta.
Myönnän että pyrin siihen,mutta olen täysin varma henkisen puolen vaikuttavuudesta terveyteen ja tasapainoon,se on lähes yhtä tärkeä,ellei vieläkin tärkeämpi?Olenkin ajatellut tulevaisuudessa täydentää noita kommentteja tuolla toteamuksella.

Kauan sitten eräs laajennettua näkemystä omaava Lääkäri luennoidessaan kasvisravinnon terveydellisyydestä,totesi luentonsa lopuksi;ehkäpä yhtä tärkeää kuin mitä syöt on se miten syöt.Jos jopa syödessäsi olet täynnä vihaa,kateutta,pelkoa,voi syömäsi ruoka muuttua epäterveelliseksi.
Hän kertoi itse olleensa tiukkapipoinen suvaitsematon kasvis-ja elävänravinnon syöjä 20v.ja sairastuttuaan vakavasti tehneensä tämän havainnon.Sama pätenee kaikillakin osa alueilla liikunta ym. asenteesta minun täytyy,asenteeseen minä saan ja minä nautin tästä.Myöskin tulee olla itselle sekä lähimmäisille armollinen ja suvaitsevainen.

Lyhyesti sanottuna,pyrkimys elää ja kulkea valossa ja rakkaudessa on kaiken ydin!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti